Categorieën
nieuws projecten

Slijtlaag renovatiewerkzaamheden op Veluwebrug

Slurink heeft met succes slijtlaag renovatiewerkzaamheden uitgevoerd op de Veluwebrug in Lelystad. De brug, die een belangrijke verbinding vormt voor zowel fietsers als voetgangers, onderging een grondige opknapbeurt om de veiligheid en bruikbaarheid te verbeteren.

Oude situatie

De oude situatie van de brug kenmerkte zich door problemen met de slijtlaag op zowel het fietspad als het looppad van het brugdek. Het fietspad vertoonde losse delen voornamelijk langs de randen van het vloerveld. Op het looppad was een vergelijkbaar probleem geconstateerd, waarbij 10 tot 15 procent van de slijtlaag los zat. Gelukkig bleek uit een proef, op het midden van de platen, dat de slijtlaag nog relatief vast zat en er geen vocht onder de laag aanwezig was.

Werkzaamheden

Om deze problemen aan te pakken, zijn de werkzaamheden uitgevoerd in twee fasen:

  • Fase 1 richtte zich op het fietspad van het brugdek
  • Fase 2 betrof het looppad van het brugdek

Tijdens de werkzaamheden zijn verschillende stappen ondernomen om een duurzame oplossing te bieden. Het werk begon met het plaatsen van afzettingen om voetgangers veilig langs het werk te leiden. Daarna is de loszittende slijtlaag met behulp van een elektrische Kango handmatig verwijderd. De blootgelegd aluminium platen zijn vervolgens gereinigd en ontvet en tenslotte ruw gemaakt met een diamantschuurmachine.

Hierna zijn lokale herstelwerkzaamheden uitgevoerd aan de slijtlaag, gevolgd door het aanbrengen van een speciale primer en instrooilaag. Deze instrooilaag werd volledig en gelijkmatig ingestrooid met steenslag. Na uitharding is een tweede laag aangebracht om de herstelwerkzaamheden te voltooien. Afsluitend is het fietspad ingestrooid met steenslag van 1-3 mm, terwijl het voetpad is voorzien van amaril steenslag van dezelfde grootte.

Na het voltooien van de werkzaamheden is het overtollige instrooimateriaal verwijderd waardoor de gerenoveerde brug klaar was voor gebruik. De slijtlaag renovatiewerkzaamheden op de Veluwebrug is een belangrijke stap in het verzekeren van de veiligheid van gebruikers.

Categorieën
nieuws projecten

Grondig renovatie van hellingbaan Bernstein

In nauwe samenwerking met Enon hebben wij voor de VvE van Bernstein te Eerbeek een grondig renovatie van de hellingbaan naar de ondergronds parkeergarage. De oppervlakte van de helling was op verschillende plekken aan het loskomen en een deel van de vloerverwarming was defect. Ons doel was om de veiligheid, duurzaamheid en efficiëntie van de helling te verzekeren, met speciale aandacht voor het bovenste deel van de baan dat in zeer slechte staat verkeerde.

Renovatie van hellingbaan:

Bovenste deel van de helling: Het bovenste deel van de hellingbaan, dat aangetast was door ernstige gebreken. Wij hebben de bovenste laag uitgehakt en voorzien van een nieuw bouwstaal en verwarmingskabels. Vervolgens is dit deel opnieuw gestort waardoor de structurele integriteit aanzienlijk is verbeterd.

Freeswerkzaamheden: Het overige twee delen van de helling is zorgvuldig gefreesd, waardoor aanpassingen zijn gedaan om de algehele kwaliteit te verhogen.

Verwarmingssysteem: Van de oorspronkelijke drie verwarmingskabels bleek één defect en twee in zeer slechte staat. Enon heeft de drie nieuwe verwarmingskabels geleverd en gemonteerd, strategisch geplaatst in de gefreesde sleuven en op het nieuwe bouwstaalnet. Daarnaast is er een nieuwe verwarmingskabel toegevoegd aan de draingoot, wat bijdraagt aan een efficiënte afvoer van water.

Sensor en Epoxy Slijtlaag: Voor verdere optimalisatie van functionaliteit en veiligheid is een nieuwe sensor in het wegdek geïntegreerd. Het gehele wegdek is bovendien voorzien van een duurzame epoxy slijtlaag. Dit verlengt niet alleen maar ook de veiligheid bevordert.

Weersafhankelijke regeling: Een state-of-the-art regelpaneel met weersafhankelijke regelaar is door Enon geïmplementeerd. Hierdoor past het systeem zich dynamisch aan met de actuele weersomstandigheden. Dit draagt bij aan een efficiënter energiegebruik.

Met deze nauwe samenwerking tussen Enon en Slurink hebben wij een succesvolle eindresultaat opgeleverd. Wij zijn ervan overtuigd dat deze grondig renovatie op de hellingbaan van Bernstein de algehele functionaliteit en duurzaamheid van de helling aanzienlijk verhoogt.

Categorieën
activiteiten

Betonprint en gefigureerd beton

Gefigureerd beton kan evenzeer om praktische als om esthetische redenen worden toegepast. Door de verschillende verwerkingsmethoden is gefigureerd beton te gebruiken bij bestaande en nieuwe verhardingen. Zowel binnen als buiten. En in verschillende kleuren denk bijvoorbeeld aan een rood fietspad uitgevoerd in beton.

IMG_2527Bij geprint beton worden mallen in vers beton gestempeld. Diepe reliëfs (enkele centimeters) zijn daarin mogelijk. Afhankelijk van de toepassing zijn verschillende nabehandelingen mogelijk. Geprint beton wordt door overheden en bedrijven steeds meer toegepast. Printbeton geeft een verharding veel meer uitstraling en heeft in vergelijking met traditionele elementverhardingen veel voordelen. De verharding kent een korte uitvoeringstijd en is slijt- en onderhoudsvrij. Het voorkomt de groei van wortels en onkruid. Daarnaast is het bestand tegen zware belastingen zodat er geen verzakking of vervorming kan ontstaan.

De verhardingen zijn onder meer toe te passen voor inritten, terrassen, parkeerterreinen en in de wegenbouw. Hierbij kan gedacht worden aan rammelstroken bij rotondes, middengeleiders maar ook verkeersdrempels en openbare ontmoetingsplaatsen zoals in het stadscentrum.

 

Categorieën
activiteiten

Combinatiedeklaag voor asfaltverhardingen

Bent u op zoek naar een stevige asfaltbeton? Dan is een combinatiedeklaag voor asfaltverhardingen een uitstekende oplossing hiervoor. Slurink is gespecialiseerd in het aanbrengen van combinatiedeklagen en beschikt over jarenlange ervaring om dit onder verschillende omstandigheden succesvol te realiseren. We optimaliseren de slurry en voegen wanneer nodig supplementen toe, zoals te zien is in de referentieprojecten hieronder.

Slurink Combinatiedeklagen Leaflet Download
Slurink Combinatiedeklaag Leaflet

Wat is een combinatiedeklaag?

Een combinatiedeklaag, ook wel bekend als een combideklaag, bestaat uit ZOAB (Zeer Open Asfalt Beton) gevuld met betonmortel. Dit is de ideale oplossing voor asfaltverhardingen die extra stabiliteit vereisen en bestand moeten zijn tegen hoge en/of zware belastingen. Een combinatiedeklaag komt perfect van pas bij wegverhardingen en bedrijfsvloeren waar een hoge mate van weerstand tegen statische en dynamische belastingen essentieel is.

Voorbeeld van combinatiedeklaag voor asfaltverhardingen

Hoe wordt het aangebracht?

Bij het aanbrengen van combinatiedeklagen voor asfaltverhardingen zorgen we eerst voor de juiste dosering van cement en supplementen. Vervolgens penetreren we de asfaltlaag ter plaatse binnen met de aangeleverde cement/kunststofslurry, een taak die vakmanschap vereist. Ten slotte controleren we de kwaliteit van de combinatiedeklaag om ervoor te zorgen dat de holle ruimte van het asfalt volledig is doordrongen.

Wat is de kwaliteit van de combinatiedeklaag?

Door kwaliteitscontroles en berekeningen uit te voeren, bieden we zekerheid over het kwaliteitsniveau, wat cruciaal is voor het behalen van gegarandeerde resultaten en het voldoen aan uw verwachtingen.

Wilt u uw asfaltverhardingen versterken met een combinatiedeklaag? Of het nu gaat om enkele vierkante meters of grote terreinen, wij staan voor u klaar.

PROJECTEN

Referentieprojecten Combinatiedeklagen:

Nieuwe combinatiedeklaag op het terrein van KLG Europe

Op het terrein van KLG Europe (Kuijken Logistics Group) in Eersel is een nieuwe combinatiedeklaag aangebracht. In opdracht van en in nauwe samenwerking met Heijmans, ...
Nieuwe combinatiedeklaag op het terrein van KLG Europe

Combinatiedeklaag op bedrijfsterrein Adrighem

Op een groot bedrijfsterrein in Adrighem is een combinatiedeklaaag aangebracht op het nieuwe ZOAB asfalt. Vanwege de omvang van het terrein en de aanwezige machines ...
Combinatiedeklaag op bedrijfsterrein Adrighem

Combinatiedeklaag Westerscheldetunnel

Het wegdek bij de poorten van tunnels worden intensief gebruikt. Met name zware vrachtverkeer en het steeds gebruiken van dezelfde sporen heeft een aanslag op ...
Combinatiedeklaag Westerscheldetunnel

Combinatiedeklaag Bevrijdingsdok (Delwaidedok)

Het aanbrengen van ca 150.000 m2 combideklaag is in volle gang. Gemiddeld wordt per fase 8000 m2 asfalt gepenetreerd met de cement­slurry van Slurink.
Combinatiedeklaag Bevrijdingsdok (Delwaidedok)

Rode Combinatiedeklaag

Aangebrachte combinatie-deklaag busbaan Vleuten, door gebruik van rood pigment heeft de deklaag een rode uitstraling.
Rode Combinatiedeklaag
Categorieën
activiteiten

Gietasfalt als afdichtingslaag op bruggen en parkeerdaken

Gietasfalt heeft een breed scala aan toepassingen in zowel woning- als industriebouw, variërend van dekvloeren tot afdichtingslaag op bruggen en parkeerdaken. Het wordt ook gebruikt als slijtlaag op betonvloeren, als vloeistofdichte laag in installaties met waterbedreigende stoffen en als afdichting in de waterbouw. Slurink, gespecialiseerd in het creëren van waterdichte verhardingen voor parkeerdaken, maakt gebruik van gietasfalt. Dit is te zien in de referentieprojecten hieronder.

Gietasfalt als afdichtingslaag op bruggen en parkeerdaken

Bij het aanbrengen van de waterdichte verharding op parkeerdaken wordt extra aandacht besteed aan de afwerking. Gietasfalt, al dan niet gecombineerd met een membraan, wordt zorgvuldig aangebracht en afgewerkt met een toplaag van zand of grind. Deze toplaag zorgt niet alleen voor voldoende grip, maar draagt ook bij aan de duurzaamheid van de verharding. Als opdrachtgever wilt niet alleen een comfortabele rijervaring, maar ook lekkage, wateroverlast en schade aan het gebouw door vocht voorkomen.

Een specifiek voorbeeld van de zorgvuldige aanpak van Slurink zijn de dilatatievoegen die in het gietasfalt worden geïntegreerd. Hierdoor ontstaat een gegarandeerde constructie zonder dat het leidt tot hinderlijke verkeersgeluiden. Deze aanpak komt tegemoet aan de wensen van zowel de opdrachtgever als de toekomstige gebruikers van het parkeerdek. Slurink gebruikt hoogwaardige materialen en besteedt aandacht aan de details. Hierdoor zorgen we ervoor dat de waterdichte verharding niet alleen functioneel is, maar ook aan alle verwachtingen voldoet en bestand is tegen de uitdagingen van de toekomst.

PROJECTEN

Referentieprojecten Gietasfalt:

Groot onderhoud op parallel bruggen in Rijsbergen

Aan de Bakkebrugstraat in Rijsbergen zijn er twee parallel bruggen die groot onderhoud nodig hebben. Door achterstallig onderhoud is de staat van de brug slecht. ...
Groot onderhoud op parallel bruggen in Rijsbergen

Gietasfalt op vernieuwde perrons Arnhem Velperpoort

Het Velperpoort treinstation in Arnhem kreeg in 2020 een flinke opknapbeurt. ProRail wil dat de stations een veilig en aangename plek zijn en klaar zijn ...
Gietasfalt op vernieuwde perrons Arnhem Velperpoort

Nieuwe slijtlaag hellingbaan en parkeerdek

De hellingbaan van de parkeergarage aan de Karspeldreef in Amsterdam was in slechte staat geraakt. Door achterstallig onderhoud zijn er scheuren in het beton gekomen ...
Nieuwe slijtlaag hellingbaan en parkeerdek

Gietasfalt op parkeerdek

De parkeergarage aan de Pythagoraslaan in Utrecht heeft een andere inrichting gekregen. Daarnaast is er veel lekkageschade als gevolg van achterstallig onderhoud op het parkeerdek. ...
Gietasfalt op parkeerdek

Gietasfalt Parkeergarage Scheveningen

Na de bouwvakvakantie 2018 is Slurink begonnen met het renoveren van de gietasfalt afwerking aan de Parkeergarage Scheveningen. De bestaande gietasfalt afwerking en de dilatatie ...
Gietasfalt Parkeergarage Scheveningen
Categorieën
activiteiten

Voeg- en dilatatieconstructies

Slurink is gespecialiseerd in het aanbrengen van diverse soorten dilatatievoegen. In asfalt en beton. In wegen, gebouwen en parkeerdaken. Horizontaal of verticaal. Dilatatievoegen geven de ruimte aan het asfalt of beton om te krimpen en uit te zetten. Daarbij wilt u inwatering voorkomen en de geluidsoverlast beperken. Slurink maakt daarom gebruik van verschillende voegconstructies, afhankelijk van de toepassing.

FullSizeRender

We kiezen voor duurzame constructies, die berekend zijn op intensief gebruik. Van klauwprofiel voegconstructies, met ijzeren nokken verankerd in het beton, tot geluidsarme bitumineuze voegovergangen.

Ook hebben we speciale oplossingen voor voegovergangen in gebouwen. Een dilatatievoeg tussen twee hallen kan bijvoorbeeld hinderlijk zijn voor het intern transport. Zowel bij nieuwbouw als in bestaande gebouwen brengen we daarom speciale voegovergangen aan die een vloeiende overgang garanderen.

PROJECTEN

Referentieprojecten dilatatieconstructie – voegovergangen:

Dilatatievoegen vervangen op Station RAI

De voegovergangen op de perrons van het Amsterdam RAI station zijn recentelijk vervangen. De voegen toonde veel schuurvorming. Slurink heeft in één weekend alle dilatatievoegen ...
Dilatatievoegen vervangen op Station RAI

Prominent magazijn voorzien van egale vloerdelenovergangen

De heftrucks van de Prominent hoofdmagazijn in Nunspeet kunnen weer schokvrij rijden. Slurink heeft de voegovergangen van de magazijn vervangen met nieuwe dilatatieprofielen. Hierdoor is ...
Prominent magazijn voorzien van egale vloerdelenovergangen

Algerabrug Krimpen a/d Ijssel

Hartje zomer heeft Slurink op de drukste “N” weg van Nederland een 5 tal voegovergangen van de Algerabrug vervangen. De Algerabrug verbind de oevers over ...
Algerabrug Krimpen a/d Ijssel

Voegconstructie viaduct A2 Den Bosch

Aanbrengen van 54 meter dilatatieprofiel op viaduct A2 nabij den Bosch. Naast het aanbrengen van de dilatatieprofielen wordt ook 100 m schampkant verbreed, in de ...
Voegconstructie viaduct A2 Den Bosch

Renovatie parkeerdak Rotterdam

Slurink heeft de opdracht gekregen voor renovatie van 6.000 m2 parkeerdak in Rotterdam. Het dak de bovenste verdieping totaal 3.000 m2 zal uitgevoerd worden in gietasfalt ...
Renovatie parkeerdak Rotterdam
Categorieën
activiteiten

Slijtlagen voor bruggen en parkeergarages

Slurink Slijtlaag Leaflet Download
Slurink Slijtlagen Leaflet

Slurink is de specialist voor het aanbrengen van veilige slijtlagen op diverse civiele kunstwerken, zoals bruggen en parkeergarages. Wij willen optimale grip waarborgen onder alle weersomstandigheden en richten ons op openbare wegen, voetpaden, fietspaden en kunstwerken. We gebruiken kunststof en bitumen slijtlagen en werken deze af met grit. Dit biedt de nodige grip voor voetgangers en voertuigen en dient ook als duurzame oplossing voor een veilig verkeer.

Slijtlagen brengen we aan op betonnen, stalen en houten bruggen, parkeergarages, trappen en steigers en is van cruciaal belang om een veilig stroef oppervlak te creëren. Hierdoor kan iedereen op een betrouwbare manier het wegdek gebruiken. Bovendien fungeren deze lagen als conservering voor het onderliggende oppervlak, wat de levensduur van de constructie verlengt.

Slijtlagen voor bruggen en parkeergarages

Slurink biedt verschillende soorten slijtlagen aan, waaronder bitumineus, epoxy, polyurethaan, PMMA en wegtapijt. Met onze uitgebreide kennis en middelen kunnen we uw verharding voorzien van de juiste slijtlaag, afgestemd op uw specifieke situatie. Voor meer informatie of advies kunt u altijd vrijblijvend contact met ons opnemen. Kies voor veiligheid en duurzaamheid met Slurink als uw partner voor slijtlagen op bruggen, parkeergarages en andere civiele kunstwerken.

PROJECTEN

Referentieprojecten:

Slijtlaag renovatiewerkzaamheden op Veluwebrug

Slurink heeft met succes slijtlaag renovatiewerkzaamheden uitgevoerd op de Veluwebrug in Lelystad. De brug, die een belangrijke verbinding vormt voor zowel fietsers als voetgangers, onderging ...
Lees verder
Slijtlaag renovatiewerkzaamheden op Veluwebrug

Grondig renovatie van hellingbaan Bernstein

In nauwe samenwerking met Enon hebben wij voor de VvE van Bernstein te Eerbeek een grondig renovatie van de hellingbaan naar de ondergronds parkeergarage. De ...
Lees verder
Grondig renovatie van hellingbaan Bernstein

Herstelwerkzaamheden uitgevoerd op hellingbaan appartementencomplex

Slurink heeft met succes herstelwerkzaamheden uitgevoerd aan de hellingbaan van het appartementencomplex De Havenmeester in Numansdorp. Tijdens de vorstperiode van een jaar geleden is het ...
Lees verder
Herstelwerkzaamheden uitgevoerd op hellingbaan  appartementencomplex

Bouwbrug voorzien van SAMI slijtlaag

De Provincie Noord-Holland en de gemeentes in ’t Gooi regio willen een betere openbaar vervoer verbinding. In de eerste plaat is het project ‘HOV (Hoogwaardig ...
Lees verder
Bouwbrug voorzien van SAMI slijtlaag

Kleine bruggen in Tiel voorzien van slijtlaag

In een nieuwbouwwijk in Tiel zijn verschillende woningen gerealiseerd met een sloot voorlangs de huizen met houten opritbruggen. Na oplevering ervaren de bewoners dat de ...
Lees verder
Kleine bruggen in Tiel voorzien van slijtlaag
Categorieën
activiteiten

Onderhoud en reparatie van beton

Bent u verantwoordelijk voor het onderhoud van betonnen kunstwerken? Slurink ondersteunt u graag met zowel het totaalonderhoud als het uitvoeren van betonreparaties. Al onze werkzaamheden worden uitgevoerd conform de geldende BRL’s.
Zo kunnen we beton voorzien van beschermende coatings, schijnvoegen aanbrengen, voegen herstellen en aangetast of beschadigd beton renoveren. meer activiteiten»

Ook werkzaamheden aan schampkanten en diverse betonopstortingen kunnen door Slurink worden uitgevoerd.

Dankzij ons specialisme blijven bruggen, tunnels, keerwanden, viaducten en andere kunstwerken in een uitstekende staat van onderhoud.
Een voorwaarde voor een gezonde levensduur en een veilige openbare omgeving.

Categorieën
activiteiten

Beton- en staalbescherming

Kunstwerken met beton en/of stalen constructies vragen om specialistische conservering. Aantasting door vocht en zout kan aanzienlijke schade opleveren. Slurink conserveert het staal van onder meer bruggen met een bitumineus membraan of kunststof slijtlaag.

IMG_2433

Het aanbrengen van slijtlagen en of bitumineuze membranen komt uitermate precies en kan uitsluitend onder bepaalde condities plaatsvinden.

Als de weersomstandigheden het conserveren van staal niet toelaten, kunnen we voorzieningen treffen als tijdelijke overkappingen. Na de conservering kunnen asfalt- of betonlagen aangebracht worden. U kunt er zeker van zijn dat het staal beschermd is. Slurink biedt altijd een waterdichte oplossing.

PROJECTEN

Referentieprojecten Beton en Staalbescherming:

Innovatieve slijtlaag Harmsenbrug-N57

Om de levensduur van de asfaltdeklaag op stalenbruggen te optimaliseren is er, in nauwe samenwerking met Rijkswaterstaat, een innovatieve bescherm- en hechtingslaag aangebracht op de ...
Innovatieve slijtlaag Harmsenbrug-N57

Epoxy Slijtlaag Silodam Amsterdam

In het laatste kwartaal van 2017 heeft Slurink ca. 700m2 kunststof slijtlaag vervangen. De bestaande deels loszittende slijtlaag is verwijderd waarna de ondergrond is ...
Epoxy Slijtlaag Silodam Amsterdam

Renovatie Parkeerdak Utrecht

Half december 2015 is door Slurink de renovatie van 2000 m2 parkeerdak afgerond. De case voor dit project was het volledig renoveren van het parkeerdek ...
Renovatie Parkeerdak Utrecht

Conservering beton Viaduct Leiden

In opdracht van Mourik Waardenburg is door Slurink het viaduct aan de Niels Bohrweg in de Gemeente Leiden voorzien van een nieuwe conservering, middels een ...
Conservering beton Viaduct Leiden
Categorieën
nieuws projecten

Nieuwe combinatiedeklaag op het terrein van KLG Europe

Op het terrein van KLG Europe (Kuijken Logistics Group) in Eersel is een nieuwe combinatiedeklaag aangebracht. In opdracht van en in nauwe samenwerking met Heijmans, die ook verantwoordelijk was voor het aanbrengen van de ZOAB-laag, heeft Slurink betonmortel aangebracht. De gehele combinatiedeklaag is één fase voltooid.

Het terrein van KLG Europe in Eersel had behoefte aan versterking van de weginfrastructuur om het zware verkeer dat dagelijks binnenkomt en vertrekt, beter te kunnen dragen. De combinatiedeklaag van betonmortel gepenetreerd in een 50 mm ZOAB laag is een betrouwbare benadering om de levensduur van de weg te verlengen en de structuur te versterken. De betonmortel zorgt voor een verhoogde slijtvastheid en duurzaamheid, terwijl het ZOAB de geluidsreducerende en waterafvoerende eigenschappen behoudt die essentieel zijn voor een veilige en comfortabele rijervaring.

De samenwerking tussen Slurink en Heijmans was belangrijk om dit project tot een succes te maken. Terwijl Heijmans de ZOAB-laag professioneel aanbracht, zorgde Slurink voor het nauwkeurig aanbrengen van de betonmortel in één fase. Deze gezamenlijke aanpak minimaliseerde verkeershinder op het terrein van KLG Europe en resulteerde in een efficiënte voltooiing van de werkzaamheden.

Dankzij de gezamenlijke inspanningen van Slurink en Heijmans is het terrein van KLG Europe nu voorzien van een nieuwe duurzame en versterkte combinatiedeklaag. De vernieuwde infrastructuur zal naar verwachting de verkeersbelasting beter kunnen weerstaan , de onderhoudskosten op lange termijn verminderen en de verkeersveiligheid en efficiëntie op het terrein verbeteren.